Beleidsadviseur verkeer en vervoer

maandag 11 november 2019 340x gelezen

Bedrijf

Gemeente Gulpen-Wittem

Locatie

Gulpen

Functieomschrijving

De gemeente Gulpen-Wittem: een prachtige, authentieke gemeente in het centrum van het Zuid-Limburgse Heuvelland. Bekend om haar landschap, het vakwerk, de rust en de ruimte. Geliefd om haar kleinschaligheid, tradities, gastvrijheid en betrokken inwoners die zorgen voor elkaar en hun omgeving. We dragen met trots het Cittaslow keurmerk, dat deze eigenschappen erkent. 10 dorpskernen, 12 gehuchten, met elkaar verbonden via de rivieren Gulp en Geul. Het bourgondische leven prikkelt de zintuigen van onze bezoekers aan onze mooie gemeente.

 

De ambtelijke organisatie ondersteunt inwoners en ondernemers in haar wensen en behoeften. Door te luisteren naar onze samenleving en in te spelen op vragen en actualiteiten halen we de ‘buitenwereld naar binnen’. We werken continu en op integrale wijze aan het zijn van betrouwbare, flexibele, efficiënte, resultaatgerichte en mensgerichte organisatie. Als professional neem je proactief de verantwoordelijkheid voor jouw vakgebied en geef je zelf vorm aan je werk. Er is ruimte voor eigen initiatief, persoonlijke ontwikkeling en collegialiteit.

 

Wij zoeken voor de afdeling Beleid en Projecten een:

beleidsadviseur verkeer en vervoer, 36 uur per week

 

 

Voor de afdeling Beleid en Projecten zijn wij op zoek naar een nieuwe collega die breed inzetbaar is in het taakveld Verkeer en Vervoer en affiniteit heeft met civiele techniek. Je krijgt te maken met een groot aantal onderwerpen, waaronder bereikbaarheid, leefbaarheid en verkeersveiligheid. Je bent betrokken bij de (her)inrichting van de openbare ruimte, bij bouwplannen, wegenonderhoud, wegreconstructies en het parkeerbeleid. Op sommige terreinen is al beleid ontwikkeld, op andere terreinen doe jij dat. Je zorgt ervoor dat de doelstellingen van het Gemeentelijk Verkeers- en Vervoersplan worden uitgewerkt en je beoordeelt de resultaten van die uitvoering. Je maakt een vertaalslag van verkeerskundige ontwerpen naar civieltechnische ontwerpen en begeleidt complexe projecten op het vakgebied.

 

Onderstaand een verdere taakomschrijving:

  • Je draagt zorg voor Beleidsontwikkeling en -uitvoering en richt je met name op verkeersveiligheid, verkeerscirculatie, vraagstukken op het gebied van bereikbaarheid en parkeren en openbaar vervoer. Tevens wordt hiertoe gerekend het verzorgen van de informatievoorziening en communicatie richting burgers, bedrijfsleven, instellingen, bestuurder en collega’s (in samenspraak met de medewerker voorlichting). •
  • Je adviseert over verkeerstechnische over verkeerstechnische oplossingen van bestaande situaties en bij in- en uitbreidingsplannen en werkt deze uit tot technische ontwerpen.
  • Je geeft uitvoering aan en toetst vraagstellingen aan relevante wet- en regelgeving en zorgt in dat kader voor de noodzakelijk verkeersbesluiten, vergunningen en ontheffingen.
  • Je vertegenwoordigt de gemeente in Regionale overlegstructuren met betrekking tot verkeer en vervoer.
  • Je behandelt verkeerskundige verzoeken en klachten van burgers en bedrijven.
  • Je adviseert het bestuur over verkeerskundige oplossingen.

Profiel kandidaat

Functie-eisen

 

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van Verkeerskunde en affiniteit met Civiele Techniek.
  • Minimaal 2 jaar ervaring op het gebied van verkeerskunde bij gemeenten of provincie is een pré.
  • Kennis van relevante wetten en regelgeving en ervaring met integrale advisering van ambtelijke en bestuurlijke processen.
  • Je hebt het vermogen om mensen en hun belangen te verbinden en je hebt een analytische en probleemoplossende houding.
  • Goede communicatie vaardigheden, je kunt daarbij stimulerend en overtuigend optreden.

 

Daarnaast:

  • Heb je gevoel voor politiek-bestuurlijke sensitiviteit en maatschappelijke processen.
  • Ben je omgevingsbewust.
  • Neem je initief en ben je ondernemend.

Aanvullende informatie

Salaris indicatie
Afhankelijk van opleiding en ervaring, in overeenstemming met de zwaarte van de functie, geldt een bruto maandsalaris van maximaal € 4362,- (schaal 10) op basis van een 36-urige werkweek. In eerste instantie bieden wij een aanstelling voor de duur van 36 uur per week, waarbij – afhankelijk van de kennis en ervaring - plaatsing in de aanloopschaal mogelijk is. De functie maakt deel uit van de vaste formatie.

Contact

Informatie en procedure
Voor informatie over de inhoud van de functie kan contact opgenomen worden met Naima Abbas adjunct-directeur van de afdeling beleid en projecten, telefoonnummer 043-8800797. Voor meer informatie over de procedure kun je terecht bij Vera Smeets, personeelsadviseur, telefoonnummer 043-8800765.

 

Reageren

Je sollicitatie vóór 26 november aanstaande richten aan het college van gemeente Gulpen-Wittem t.a.v. mw. V. Smeets. Een assessment, het maken van een casus en het opvragen van referenties, kunnen deel uitmaken van het sollicitatieproces.

 

N.B. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2019 www.verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.