Beleidsmedewerker verkeer - gemeente Houten

dinsdag 30 oktober 2018 220x gelezen

Bedrijf

Gemeente Houten

Locatie

Houten

Functieomschrijving

Gemeente Houten zoekt voor het team Beheer Openbare Ruimte (BOR) structureel versterking voor het uitvoeren van de werkzaamheden van:

 

Beleidsmedewerker Verkeer

32 uur | Houten

 

Gemeente Houten

De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. De regionale woningbouwopgave zal voor Houten in de nabije toekomst voor verdere groei gaan zorgen.

Houten heeft een stedelijk karakter in het centrum en is dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

 

In 2018 is Houten voor de tweede keer Fietsstad van Nederland geworden. Houten heeft een bijzondere fietsinfrastructuur, waarbij de fiets als volwaardig en belangrijk vervoermiddel wordt erkend.

 

Organisatie

Houten is snel gegroeid en dat maakt dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar; collega’s, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten.

De platte structuur van de organisatie, met 11 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling. 


Je plaats binnen de organisatie

Binnen de gemeente Houten is het beleidsterrein verkeer verdeeld over twee teams. Ruimtelijke Ontwikkeling (RO) behartigt daarbij met name de gemeente-overstijgende zaken en het verkeersbeleid op hoofdlijnen. BOR houdt zich bezig met alle facetten van verkeer en parkeren in bestaand gebied, inclusief verkeersveiligheid en gedrag van weggebruikers, advisering verkeerstechnische zaken en verkeersmaatregelen.


Het team van ca. 30 medewerkers houdt zich bezig met beheer en onderhoud van boven- en ondergrondse infrastructuur, groen, afval en de beleidsmatige aspecten hierbij. De wijkcoördinatie is er voor het verbeteren van de leefomgeving, het behartigen van sociale belangen en het ondersteunen van burgerinitiatieven. Als beleidsadviseur opereer je op het snijvlak van beleidsadvies, praktijkgericht (verkeers-)onderzoek, projecten en uitvoering.

Je hebt veel contacten met o.a. bewoners, politie, belangenorganisaties, collega’s en het gemeentebestuur. Daarnaast participeer je in projectgroepen en adviseer je bij reconstructies en nieuwbouw.

Houten heeft bewonersparticipatie hoog in het vaandel staan en het taakveld verkeer kan rekenen op veel maatschappelijke belangstelling.

Profiel kandidaat

Je opdracht

Als beleidsadviseur verkeer ben je verantwoordelijk voor:

  • Advisering van het management, bestuur en medewerkers op het terrein van verkeer, verkeersveiligheid en parkeren;
  • Adviseren bij reconstructies en nieuwbouw, inclusief deelname aan bewonersbijeenkomsten;
  • Het behandelen van klachten en verzoeken van bewoners;
  • Kleinschalig verkeersontwerp;
  • Advisering over verkeerswetgeving, inclusief verkeersbesluiten en ontheffingen;
  • Opstellen van verkeersbesluiten en het behandelen van verzoeken om ontheffingen.

 

Je profiel

Om de werkzaamheden als beleidsadviseur verkeer snel en vakkundig op te kunnen pakken, beschik je over de volgende kwaliteiten:

  • Je beschikt over een verkeerskundige opleiding op tenminste HBO-niveau;
  • Je hebt minimaal 2 jaar recente werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Je hebt goede communicatieve en sociale vaardigheden;
  • Je bezit een goed gevoel voor omgevingssignalen en voor de politiek-bestuurlijke context;
  • Je bent analytisch sterk en slim in het vinden van nieuwe oplossingen;
  • Je hebt een overtuigende performance;
  • Je kunt goed het overzicht houden en prioriteiten stellen.

 

Periode en omvang van de werkzaamheden

De werkzaamheden worden uitgevoerd vanaf heden voor 32 uur per week.

Aanvullende informatie

 

Wat bieden wij?

  • Een functie met een goed salaris, schaal 10 (max. € 4.225,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek).
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals flexibele werktijden, reiskostenvergoeding woning-werk, gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof en studiemogelijkheden.
  • Houten is uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer. Het NS-station, direct naast het gemeentehuis, ligt slechts 10 minuten vanaf Utrecht CS.
  • Een uitdagende en afwisselende functie in een team van enthousiaste en slagvaardige collega’s.
  • Een professionele werkomgeving, waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling.
  • De rechtspositie van de sector gemeenten, zoals vastgelegd in de Cao voor gemeenteambtenaren, de CAR/UWO.
  • Je krijg naast je salaris ook nog een vrij besteedbaar budget bij de gemeente Houten, een Individueel Keuze Budget (IKB). Je krijgt hierdoor meer keuzevrijheid en zeggenschap over je geld. Je bepaalt zelf wat het beste past bij je levensfase en persoonlijke wensen.
  • Tevens investeren wij nadrukkelijk in een vitale en gezonde werkomgeving. Wij sturen daarbij op meer bewustwording op het gebied van een gezonde levensstijl, bijvoorbeeld door het aanbieden van workshops, mogelijkheden om te sporten met korting en coaching in het kader van duurzame inzetbaarheid.

 

Extra informatie

  • Deze vacature wordt gelijktijdig regionaal en extern opengesteld. Kandidaten werkzaam bij 1 van de regiogemeenten aangesloten bij het samenwerkingsverband Werken in het hart van Nederland hebben, bij gelijke geschiktheid, voorrang op andere externe kandidaten.
  • De sollicitatiegesprekken staan gepland op woensdag 28 en donderdag 29 november 2018. Indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek dien je dus op deze datum beschikbaar te zijn.
  • Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Contact

Heb jij interesse in deze functie?

Dan ontvangen wij graag uiterlijk zondag 11 november 2018 je motivatie met recent cv via:

 

de sollicitatiebutton

 

Voor vragen of meer informatie over de functie van beleidsadviseur Verkeer kun je contact opnemen met Gerard Rill, afdelingshoofd Beheer Openbare Ruimte, telefoonnummer 06-46000780. Heb je vragen over het sollicitatieproces? Neem dan contact op met Denise van Eijkern, via telefoonnummer 030-6392590.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2018 www.verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.