De relatiebeheerder: ’Wij zijn de voelsprieten voor de NBd’

donderdag 16 februari 2017 Nettie Bakker 121x gelezen

Piet Stolk: ‘Als relatiebeheerder ben ik een van de voelsprieten voor de NBd, zodat we goed begrijpen waar we naar toe moeten in de toekomst. Ik bezoek alle wegbeheerders in mijn regio (Noord-Brabant en Limburg) minstens één keer per jaar. Ik vraag naar hun ervaringen in lopende bewegwijzeringsprocessen, naar de tevredenheid en naar verbeterpunten en breng toekomstige projecten in kaart.

Daarnaast geef ik presentaties over de nieuwe structuur van de bewegwijzering en over de NBd zelf, bezoek congressen en ben actief op LinkedIn en facebook. De basis van mijn werk is het relatiebeheer, maar werken aan de naamsbekendheid van de NBd is nog steeds belangrijk. Vroeger wist iedereen dat je voor bewegwijzering bij de ANWB moest zijn, terwijl bewegwijzering toen geen wettelijke taak was.

Nu is het voor wegbeheerders, maar zeker ook voor civiele aannemers, van belang om te weten dat bewegwijzering grotendeels onder een wettelijke taak valt en dat je ervoor bij de NBd moet zijn. Onze reguliere contactpersonen zijn vaak wel goed op de hoogte, maar projectleiders van projecten waarbij bewegwijzering een onderdeel is, zijn hier vaak nog nauwelijks mee bekend. Dat geldt ook voor de bovenliggende bestuurs- en beleidslaag.’

Inhoud laatste dossier

De verkeerskundige

Naar alle eerdere dossiers

Meer artikelen over Wegontwerp

Artikelen 16 tot 20 van 62

1 2 3 4 5 6

  • Wegontwerp voor Dummies. Dummies? Voor het ontwerpen en aanleggen van wegen bestaan richtlijnen en aanbevelingen. Toch kom ik als Dummy-weggebruiker in de praktijk regelmatig situaties tegen waarbij ik niet...
  • Verkeersmaatregelen voor mens of richtlijn? Dit artikel is het eerste in een reeks onderzoeksartikelen die in opdracht van Korbee & Hovelynck en Van Rens mobiliteit worden uitgevoerd naar de mogelijkheden om...
  • Human Factors versus richtlijnen: Niet blindvaren In een eerdere blog heb ik betoogd dat richtlijnen niet ‘heilig’ zijn. Je moet er zelfs van afwijken als dat tot betere situaties leidt, maar dat gebeurt zelden.
  • Terechte kritiek op MKBA-methodiek Onderstaand artikel is gebaseerd op de paper ‘ Maken individuen als consument en burger een andere afweging tussen verkeersveiligheid en reistijd ?’ die werd gepresenteerd...
  • Met de fiets van Lier naar Amsterdam 'De laatste week van augustus fietste ik met vrouw en twee kinderen van 11 en 13 jaar oud van Lier naar Amsterdam (via Breda, Dordrecht en Gouda). We vertrokken maandag,...

Artikelen 16 tot 20 van 62

1 2 3 4 5 6

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2019 www.verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.