Doorbraak private lease

maandag 28 september 2015 0 reacties 140x gelezen

Bijna de helft van de privé leaserijders (42 procent) was niet actief op zoek naar een andere auto, zo blijkt uit onderzoek van LeasePlan Nederland onder ruim 500 private leaseklanten. Meer dan een derde van de ondervraagden had zelfs nog nooit van private lease gehoord, voordat zij een private leasecontract afsloten (36 procent). Inzet van retailkanalen om privé lease bekender te maken bij het publiek, brengen het in een stroomversnelling.

Na eerdere acties met MediaMarkt en Albert Heijn XL, biedt LeasePlan nu private leaseauto’s aan tijdens het V&D Prijzencircus van 25 september tot en met 11 oktober in 20 V&D-filialen en online op VD.nl. In de aanbieding: een 5-deurs SEAT Mii of SEAT Ibiza tegen een vaste maandprijs.

Koudwatervrees
LeasePlan ziet de belangstelling voor private lease bij consumenten fors groeien. Enkele jaren geleden was er nog sprake van koudwatervrees. Inmiddels blijken steeds meer Nederlanders het gemak en de voordelen van een nieuwe auto tegen een vast bedrag per maand in te zien. Het is een serieus en voordelig alternatief voor een eigen auto geworden.

Gemak en zorgeloos rijden
Voor de private leaserijders zijn gemak, zekerheid en zorgeloos rijden doorslaggevend om over te stappen op private lease, zo laat het onderzoek zien. Martijn Versteegen, Marketing Directeur bij LeasePlan Nederland: ‘Onze nieuwe klanten geven aan dat private lease voelt als ‘een nieuwe auto zonder de zorgen van een auto’. Je komt niet voor vervelende verrassingen te staan op het gebied van onderhouds- en reparatiekosten. Ook bandenwissel, verzekering, wegenbelasting en pechhulp zijn inbegrepen. Een oud vooroordeel dat lease inflexibel zou zijn, verliest steeds meer aan kracht.’

De leasemaatschappij verwacht na de doorbraak van private lease eerder dit jaar, dat privé leasen nog vaker wordt overwogen.”

Reageren

Invoer verplicht
Invoer verplicht
Invoer verplicht

 

 

















 

Legenda
Bij dit veld is invoer verplicht.

Inhoud Trends 2019

  • ‘Smart mobility ís verkeersveiligheid’ Gaat het over smart mobility, dan gaat het al jarenlang over het verbeteren van de doorstroming. Dat vertelt Bram Hendrix, manager Smart Mobility bij AutomotiveNL. Maar hoewel...

Inhoud Trends 2019

  • Fietsers willen veiligheid en comfort De markt vraagt in toenemende mate om veilige, comfortabele fietspaden die ook nog eens duurzaam zijn. Ook begint de inbreng van fietsers en fietsersbonden mee te tellen bij de...

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2019 www.verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.