Junior adviseur mobiliteit

woensdag 30 januari 2019 251x gelezen

Bedrijf

gemeente Kampen

Locatie

Kampen

Functieomschrijving

Werken bij de gemeente Kampen is leuk en veelzijdig! De dienstverlening aan inwoners en bedrijven is heel divers. Daarvoor heeft de gemeente mensen nodig met verschillende kwaliteiten, talenten en bovenal… enthousiasme!


Voor de eenheid Ruimtelijke Ontwikkeling zoeken wij een:

junior adviseur mobiliteit

(adviseur C, 32 uur per week)

 

 

Ruimtelijke Ontwikkeling

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, nieuwe collega voor de eenheid Ruimtelijke Ontwikkeling. Duurzame ontwikkeling en ruimtelijke kwaliteit van de openbare ruimte zijn de uitgangspunten voor ons werk, dat we omgevingsbewust uitvoeren. We ontwikkelen visies voor gebieden en we geven kaders voor de ontwikkeling en het gebruik van gebouwen. Dat doen we in 4 teams: Ontwerp en Inrichting, Beleidsontwikkeling en Advisering, Projecten, Vastgoed. Samen maken wij ons sterk voor een vitale en mooie stad in een cultuur van samenwerken, vertrouwen en passie.

Bij het team Ontwerp en Inrichting staat het ontwerp en de inrichting van de openbare ruimte centraal. Het gaat om stedenbouw, natuur en landschap, cultureel erfgoed, verkeer, water en geo-informatie. Vanuit deze disciplines worden bestuurlijke adviezen voorbereid en wordt inbreng geleverd in projecten. Op het terrein van mobiliteit en infrastructuur spelen verschillende thema’s: van N50 naar A50, de opwaardering van de N307, het ontwikkelen van het fietsnetwerk, de introductie van deelfietsen, parkeren in en rond de binnenstad en alternatieven voor regulier OV.

De gemeentelijke organisatie ontwikkelt. Wij willen van buiten naar binnen werken en stellen de opgaven centraal. Dit doen we in een cultuur van integraal samenwerken met verantwoordelijkheden zo laag mogelijk in de organisatie en met vertrouwen en passie. Dit betekent ook dat we onze organisatiestructuur daarop aanpassen. Het team Ontwerp & Inrichting gaat samen met de teams Vastgoed, Algemene Zaken van de eenheid Beheer Openbare Ruimte en de wijkverbinders de nieuwe afdeling Ruimtelijke Realisatie vormen.

Profiel kandidaat

Wat ga je doen?

  • Je levert in overleg met collega’s ondersteunende verkeerskundige inbreng bij ruimtelijke ontwikkelingen en verkeerskundige vraagstukken vanuit een integrale benadering;
  • Je levert bijdragen aan onderzoeken, adviezen en plannen op het gebied van mobiliteit, infrastructuur en uitvoeringskwesties;
  • Je verricht ondersteunende taken zoals het opstellen van verkeersbesluiten en het beheren van het parkeersysteem;
  • Je kunt mondeling en schriftelijk je keuzes onderbouwen.

 

Waar ligt voor jou de uitdaging?

Binnen Ruimtelijke Ontwikkeling ligt een uitdaging op inhoud en samenwerking. De functie van junior adviseur is nieuw binnen het cluster verkeer. De uitdaging voor jou is om – op basis van de taakbeschrijving – deze functie nader vorm te geven. Dit zie je als een kans om jezelf verder te ontwikkelen als verkeerskundige en bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van het verkeersbeleid binnen de gemeente Kampen. Je functioneert in een team. Wat betreft de samenwerking ga jij de uitdaging aan om bij te dragen aan een goede werksfeer. Daarnaast realiseer je binnen het team verkeer, samen met de andere disciplines, integrale producten.

Wat breng je mee?

Je hebt HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een verkeerskundige achtergrond en mogelijk enige ervaring binnen het vakgebied verkeer en vervoer. Je hebt kennis van en/of ervaring met verkeersontwerpen. Je bent betrokken, enthousiast en leergierig. Je overziet de belangen van de verschillende partijen en weegt deze op een juiste manier af. Je hebt een goed ontwikkeld analytisch en probleemoplossend vermogen. Van nature ben je gericht op samenwerken en het opbouwen en onderhouden van netwerken.

Bovenal vinden we het belangrijk dat je als persoon ‘staat’ en dat je een prettige collega bent om mee samen te werken. Je bent communicatief sterk, goed instaat om vragen en klachten van de inwoner of vertegenwoordigers van bedrijven zoveel mogelijk met een goed gevoel voor beide partijen klantgericht af te handelen.

Aanvullende informatie

Wat bieden wij?

Wij bieden een aanstelling tot 1 januari 2020. Door de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren zal deze aanstelling per 1-1-2020 worden gewijzigd in een arbeidsovereenkomst. De totale duur van deze aanstelling en arbeidsovereenkomst gezamenlijk bedraagt een jaar. Daarna is er de mogelijkheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het salaris minimaal € 2.075,- (aanloopschaal 8) en maximaal € 3.382,- (functieschaal 9) bruto per maand bij een 32-urige werkweek. Daarnaast krijg je prima secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een individueel keuzebudget van 17,05%, koop en verkoop van verlofdagen en betaald ouderschapsverlof.

Contact

Meer weten? Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Eric Heerschop, teammanager Ontwerp en Inrichting a.i., telefoonnummer (06) 2494 2429 of Monique Cuisinier, eenheidsmanager Ruimtelijke Ontwikkeling (06) 2000 8609.

Voor deze vacature wordt gelijktijdig in – en extern geworven. Bij gelijkwaardigheid gaat de voorkeur uit naar een interne kandidaat.

Iets voor jou? Heb je belangstelling voor deze vacature en voldoe je aan de functie-eisen? Solliciteer dan online voor 11 februari!  

Wij wensen geen acquisitie voor deze vacature!

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2019 www.verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.