Senior verkeerskundig adviseur

woensdag 30 januari 2019 406x gelezen

Bedrijf

gemeente Zwolle

Locatie

Zwolle

Functieomschrijving

Een natte voetenkaart voor klimaatadaptie, social coins om schulden af te lossen én de slimste binnenstad. Zo doen we dat in Zwolle. Samen met onze 125.000 inwoners, want we geloven dat het leven beter wordt als we met elkaar optrekken.


De afdeling Leefomgeving en Mobiliteit bestaat uit adviseurs met verschillende specialismen. Het team Mobiliteit gaat een spannende tijd tegemoet met grote uitdagingen op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Zwolle wil gastvrij en bereikbaar zijn. Toegankelijk en veilig. Voor al onze inwoners en mensen die Zwolle bezoeken. In de komende jaren zullen zo’n 6000 nieuwe huizen worden gebouwd, het centrum autoluw worden gemaakt, de Spoorzone en Hanzenland verder ontwikkeld. Dit levert boeiende vraagstukken op over verkeer en parkeren, waar jij nu al warm voor loopt.

Profiel kandidaat

Dit ga je doen

Vanochtend heb je een bijeenkomst georganiseerd in Hanzenland, een groot kantorengebied en een kleine woonbuurt, die het ‘Manhattan van Zwolle’ wordt genoemd. Er is een acuut parkeerprobleem. Sommige dagen zijn de parkeergarages gewoon vol. Een aantal bedrijven is uitgenodigd om te ‘brainstormen’. De Rijksgebouwendienst en Movez, een bedrijf dat vernieuwend met mobiliteit bezig is, sluiten onder meer aan. In één van je scenario’s schets je het delen van parkeerplekken ondersteund door apparatuur die kentekens kan inlezen. Aangezien er in Hanzenland 1000 tot 2000 nieuwe woningen worden gebouwd, zal je meer moeten doen. Je hebt een onderzoeksbureau opdracht gegeven om prognoses te maken. Nu luisteren naar de ideeën van de mensen rond de tafel. Je kent hun belangen. Iedereen vindt wat anders. Jij brengt de discussie steeds weer terug naar het vinden van creatieve oplossingen voor alle bedrijven en inwoners in Hanzenland. Het financiële aspect speelt ook mee. Er komen broodjes op tafel. Je neemt er één voor op de fiets, want je hebt een overleg in de binnenstad.

In Zwolle heb je een buiten- en een binnenring rond het centrum. Om het centrum autoluw te maken, moet het verkeer vooral naar de buitenring worden geleid. Je weet dat elk besluit consequenties heeft en dat er heel veel verschillende belangen spelen. Maak je het tarief van een parkeergarage hoger, dan gaan mensen waarschijnlijk meer in de wijk parkeren en heb je daar een probleem. Zwolle autoluw betekent meer fietsen in de stad. Waar worden deze dan neergezet zonder overlast te geven aan wandelaars en mensen in een rolstoel bijvoorbeeld? En hoe ga je handhaven als je fietsen juist wilt faciliteren en eigenlijk geen bekeuring wilt geven? De meeste vraagstukken zijn complex en daarom heb je contact met alle disciplines binnen de gemeente. Na het overleg ga je je buigen over de Spoorzone, een gebied dat vlak bij de binnenstad en het station ligt, en ontwikkeld wordt. Je scant de knelpunten. Vanavond wil je het document nog even rustig lezen. Op weg naar huis rijd je door Zwolle. Wat een prachtige stad is het toch, denk je.


Dit ben jij

Je hebt een HBO of WO verkeerskundige opleiding en minimaal vijf jaar ervaring. Vakinhoudelijk ben je onverslaanbaar. Je hebt ook zoveel ervaring. Seen that, done that, zal je jou echter niet horen zeggen. Je weet als geen ander dat (inter)nationale technologische innovaties je werkveld snel veranderen en dat vindt je nu juist zo leuk. Een ‘droge’ techneut die zich het liefst terugtrekt achter zijn bureau, ben je zeker niet. Je gaat fluitend naar je werk als er een bewonersbijeenkomst op het programma staat. Daar vertel je een goed onderbouwd verhaal met ludieke voorbeelden en komische noten, zodat het publiek aan je lippen hangt. Maar als de discussie losbrandt, sta jij daar rotsvast achter je standpunten. Collega’s vinden je ‘lekker maf’ als je je ‘heldenverhalen’ vertelt over je sabbatical, waarbij je met je motor door Laos reed. Seen that, done that? In Zwolle vinden we dat je je dromen moet blijven leven.

Aanvullende informatie

Dit bieden wij

Een salaris van maximaal € 4.859,- (maximum schaal 11) bruto per maand bij een volledige werkweek van gemiddeld 36 uur per week. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring. Daarnaast ontvang je 17,05% van je salaris in de vorm van een individueel keuzebudget (IKB) waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten.

Contact

Geïnteresseerd in de functie? Solliciteer dan online. Laat weten wie je bent en wat je wilt voor 15 februari as. Bel of app met afdelingshoofd André van de Kraats, 06-11276329, e-mail A.van.de.Kraats@zwolle.nl of Joris van Loon, 06-25355814.

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2019 www.verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.