Verkeersmanager - gemeente Nijmegen

maandag 18 december 2017 312x gelezen

Bedrijf

Gemeente Nijmegen

Locatie

Nijmegen

Functieomschrijving

Zorg jij als tactisch verkeersmanager dat Nijmegen bereikbaar blijft?
De Afdeling Stadsbeheer van de gemeente Nijmegen staat voor (de sturing op) het gebruik, beheer en onderhoud van de openbare ruimte. Zij doet dit met het gezicht naar de stad en de tevredenheid van de inwoners is daarbij het uitgangspunt voor het werk van al haar medewerkers.

De afdeling heeft de kenmerken van een uitvoeringsorganisatie. Hiermee is overigens niet gezegd dat elke medewerker in de buitendienst zit. Integendeel want het meeste van de buitenwerkzaamheden wordt uitbesteed aan aannemers. Bureau Parkeren en Verkeersmanagement (PVM) staat binnen deze afdeling aan de lat voor een zo optimaal mogelijke bereikbaarheid en doorstroming van het verkeer in en rondom Nijmegen. De andere belangrijke opgave van het bureau is het betaald parkeren en de centrumtoegankelijkheid vanuit een dienstverlenende visie zo goed mogelijk vorm te geven. Als Bureau en als medewerker kijken we niet alleen naar de techniek, we hebben ook en vooral een sterke oriëntatie op de stad en haar inwoners; daar doen we het allemaal voor! We zoeken daarom de samenwerking binnen en buiten de organisatie op om tot een beter product of een betere service te komen.

Wat ga je doen?
Om de bereikbaarheid van de stad goed te garanderen is het Dynamisch VerkeersManagement (DVM) ingericht. Dit is nogal een complexe organisatie waarbij het gaat om de dagelijkse monitoring en bijsturing van het verkeer vanuit onze eigen verkeersmanagementcentrale, om tijdelijke verkeersmaatregelen bij werkzaamheden en evenementen, en last but not least om het volgen en implementeren van ontwikkelingen voor de toekomst. Dit doe je uiteraard samen met de collega’s en externe partners. Een belangrijke opgave van de verkeersmanager is om de communicatie intern en extern goed vorm te geven. Je bent intern bijvoorbeeld een belangrijke sparringpartner voor de programmamanager Mobiliteit en extern vertegenwoordig je de gemeente in het regionale verkeersoverleg.

De gemeente Nijmegen zoekt iemand die vanuit een goed overzicht op het speelveld de coördinatie op deze werkzaamheden en de ontwikkelingen mee vorm kan geven.

Hoe ga je dit doen?
- Je bent iemand die gemakkelijk communiceert, verbindingen realiseert en mensen meekrijgt in ontwikkelingen.
- Je hebt ervaring in de coördinatie en sturing van genoemde werkzaamheden.
- Je hebt ervaring met het werken in grotere (gemeentelijke) organisaties.
- Je hebt inzicht in en kennis van de infrastructuur (van de regio Nijmegen) en (operationeel) verkeersmanagement. Je hebt aantoonbaar relevante ervaring in het werkveld Stadsbeheer kent een aantal pijlers die verder gaan dan alleen de inhoudelijke kennis. Burgerparticipatie, Integraal werken en duurzaamheid zijn steeds de belangrijke onderliggende waarden. Met dat op het netvlies zoek je de samenwerking en staat de burger centraal. Dat kan met allerlei samenwerkingspartners: met collega’s van andere vakdisciplines, medewerkers van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling, Wijkregisseurs, Projectleiders, Werkvoorbereiders et cetera.

Profiel kandidaat

Wie ben je?
Op de kernwaarden van de afdeling ben je de cultuurdrager. Je draagt dat uit naar collega’s, naar klanten et cetera. Steeds heb je voor ogen wat die waarden betekenen in het werk en maak je je keuzes met dat als basis. Je zoekt de dialoog en wilt problemen vóór zijn. “We doen het voor de bewoners van onze stad”.

 

We gaan uit van een ruim hbo werk- en denkniveau en natuurlijk van een actuele kennis op het terrein van verkeer. Goed verkeersmanagement vraagt kennis, de juiste competenties en de goede werkervaring. We zijn dus nieuwsgierig naar jouw kwaliteiten.

Aanvullende informatie

Wat bieden wij?
De gemeente Nijmegen biedt goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een individueel keuzebudget (IKB) en flexibele werktijden. Bovendien zijn er goede faciliteiten voor opleiding en persoonlijke ontwikkeling.
Het betreft een vaste aanstelling met een proeftijd van een jaar. Deze functie is gewaardeerd in schaal 10 met een maximum bruto salaris van €4162,- bij een 36-urige werkweek.

Contact

Overige informatie
Voor meer informatie kun je contact opnemen met bureauhoofd Arno Lucassen (a.lucassen@nijmegen.nl).
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Reageren?
Reageren kan direct online tot en met 3 januari.

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2019 www.verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.