'Zet de klant centraal bij MaaS-oplossingen'

donderdag 5 april 2018 Nettie Bakker 172x gelezen

“BNV Mobility heeft MijnReisportaal ontwikkeld, een Mobility-as-a-Serviceplatform voor zakelijk reizen voor werknemers van de Amsterdamse ziekenhuizen AMC en VUmc. MijnReisportaal maakt gebruik van het TURNN-platform en bestaat uit een app en mobiliteitskaart.
Chrétienne Hoek, directeur BNV Mobility.

Chrétienne Hoek, directeur BNV Mobility.

Via de app kunnen reizen worden gepland met de multimodale reisplanner, waarin alle vervoerwijzen zijn opgenomen. Ook kan een deelfiets en auto-op-afroep direct worden geboekt. Als de klant toestemming geeft, worden persoonlijke verplaatsingsgegevens bijgehouden. Dit kan een opstapje zijn naar gerichte adviezen over duurzamer of efficiënter vervoer. De mobiliteitskaart geeft toegang tot regulier ov en is tevens het vervoerbewijs voor de shuttlebus die tussen beide ziekenhuizen rijdt. 

 

Voordelen voor het AMC en VUmc zijn bijvoorbeeld het vereenvoudigen van de reiskostenadministratie en op termijn een mogelijk vermindering van het aantal parkeerplaatsen voor het personeel. Daarnaast wordt gestuurd op het verbeteren van de bereikbaarheid van de omgeving én vitaliteit van werknemers. 

 

Met TURNN hebben wij de ambitie te sturen op het gebruik van alternatieve vervoervormen op weg naar minder autogebruik en -bezit. Hierbij staat de klant centraal; wie is de klant en wat wil hij betalen voor welk vervoer? De discussie over MaaS wordt naar ons idee te veel gevoerd vanuit wetgeving en technologie. Belangrijk, maar de wens van de klant moet helder zijn voordat je een product in de markt zet. Klanten kunnen namelijk behoorlijk verrassen. De favoriete vervoerwijze voor het reizen tussen AMC en VUmc blijkt bijvoorbeeld de 'old school' shuttlebus. Nooit gedacht!” 

 


 

 

 

Inhoud laatste dossier

Fiets

Naar alle eerdere dossiers

Meer artikelen over Fiets

Artikelen 1 tot 5 van 77

1 2 3 4 5 6

  • Houten is verkeersveilig Verkeerskunde volgt in 2019 verkeerskundigen die in hun gemeente werk maken van verkeersveiligheid. Deze keer: Liselot Meijer, beleidsmedewerker Ruimtelijke...
  • “Ik zie de relatie stemgedrag en mobiliteit” Bouw je woningen en industrie verspreidt over de dorpen, zoals de katholieke kerk dat in Brabant propageerde, dan zal het aandeel fiets en OV beperkt blijven. Maar wordt er een...
  • Hej Umeå, groeten uit Zweden Licht verblind door een scherpe zon stap ik mijn hotel uit. Ik proef de herfst. Hoewel het najaar zich net meldt, valt hier binnenkort al de eerste sneeuw, staat de zon hooguit...
  • Combi fiets+ov kan sterker Nederlanders gebruiken op bijna de helft van hun treinreizen de fiets om van en naar het station te reizen, maar er is nog maar weinig inzicht in de factoren die de vraag naar...
  • Nog een lange weg te gaan Na mijn kritische blog over Duurzaam Veilig 3.0 ( VK 2/2018 ) kreeg ik een prachtige kans te laten zien hoe je de voetganger en fietser wél een volwaardige plek kan geven in de...

Artikelen 1 tot 5 van 77

1 2 3 4 5 6

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2019 www.verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.