The Netherlands first

vrijdag 27 oktober 2017 Wesselvan der Pol, 2getthere 94x gelezen

San Francisco is niet alleen by far de leukste stad van de VS, ook de plek waar de ontwikkelingen in de autonome voertuigtechnologie wereldwijd leidend zijn. De ideale plek voor mij als vooruitgeschoven post van 2getthere, het Nederlandse bedrijf dat al met autonome voertuigen bezig was toen in Silicon Valley nog vooral fruitbomen groeiden. Wij waren ‘first’ en Amerika is dit geval ‘second’. Toch is het zeer uitdagend om juist hier onze systemen te introduceren.
Wessel van der Pol, 2getthere

Wessel van der Pol, 2getthere

In Amerika is alles groter, groter, groots. Met name in Californië bevindt zich een groot aantal uitgestrekte hightech bedrijventerreinen, campus-achtige omgevingen met bedrijven die vaak in meerdere gebouwen zijn gevestigd. Medewerkers verplaatsen zich noodgedwongen tussen die gebouwen voor overleg en meetings – een verlies van (dure) werktijd. Wij denken dat dit de ideale omgeving is voor autonome vervoeroplossingen. Want die zijn relatief eenvoudig te realiseren op een (goeddeels) afgesloten campus, waar weinig tot geen ander verkeer is en de aanleg van speciale rijstroken geen probleem is. De voordelen zijn evident: niet alleen bekort autonoom vervoer de reistijd aanzienlijk, werknemers kunnen de reistijd ook nog eens nuttig gebruiken. Kortom, die investering verdient zichzelf terug.

 

Lees hier het hele artikel 'San Franccisco gaat ervoor'

Reis door de wereld

Nedelandse verkeerskundigen over hun belevenissen in het buitenland

Artikelen 1 tot 5 van 48

1 2 3 4 5 6

  • Enquêteren in Collegno, Turijn Enquêteren in Collegno, Turijn Daar lopen we dan, David, mijn Italiaanse rechterhand en ik, gekleed in ons enigszins oncharmante maar opvallend rode vestje door het park van Collegno, voorstad van Turijn, op... 2 oktober Gerdine Bakker
  • Een uitnodiging uit Berlijn Een uitnodiging uit Berlijn Nederland is in Europa, en ook wereldwijd, koploper in het fietsgebruik van en naar stations. Lange tijd was er weinig belangstelling vanuit het buitenland hiervoor, maar in de... 27 juni Folkert Piersma
  • Retailverkeer in Manchester Als beleidsmedewerker Mobiliteit bij de gemeente Roermond mag ik, omdat Roermond leadpartner is van het Europees project RESOLVE, een paar keer per jaar Europa in. In februari... 25 april Marcel Slofstra
  • Mobiliteitsplanning goes USA Mobiliteitsplanning goes USA Na een lange vlucht van 10 uur land ik op zondag 3 februari rond 12.30 uur op San Francisco International. Het begin van een enerverende week waarin we met... 28 februari Bas Govers
  • Minsk, een rijstrook minder? Minsk, een rijstrook minder? Ons eerste bezoek aan het kantoor van de NGO Minsk Cycling Community (MCC), maakt duidelijk dat onze opdrachtgever een ongetwijfeld beperkt budget niet verspilt aan dure... 19 december André Pettinga & Wim Salomons

Artikelen 1 tot 5 van 48

1 2 3 4 5 6

Verkeerskunde is een uitgave van ANWB.
© 2019 www.verkeerskunde.nl - alle rechten voorbehouden.