Kennis van sociale media onmisbaar voor de verkeerskundigen
“Over wegwerkzaamheden hebben wel 17 miljoen mensen een mening”, zegt Hanse. “Gebruikers van weg x voelen zich aangevallen als ‘hun’ weg dicht moet. Begrijpelijk, want dat is ook irritant. Maar het is wel nodig, en dan is het handig als je de groepen die het raakt hier op tijd in meeneemt. Op een slimme en passende manier en zo helder mogelijk. Heldere informatie over wat er gaat gebeuren, is de basis van draagvlak voor je project.”
Communicatie en verkeer onlosmakelijk verbonden
Jansen: “Voor enkele grote infraprojecten zijn wij verantwoordelijk voor het verkeers- en mobiliteitsmanagement. De afgelopen jaren werd - ook door de praktische inzet van smart-mobilitymaatregelen - steeds duidelijker hoe belangrijk de samenwerking is tussen verkeer en communicatie en hoe die twee elkaar versterken. Onze keuze om naast mobiliteitsadviseurs, verkeerskundigen en verkeerspsychologen ook communicatieadviseurs in huis te halen, lag dan ook voor de hand.”
Lees het hele artikel met Amanda Hanse en Birgitta Jansen uit het Trendboek Mobiliteit 2019.

Reactie plaatsen •